lwówek śląski

POZDROWIENIA SMS

Przekaż pozdrowienia i spraw radość bliskiej osobie!
Kliknij w link poniżej.

AKTUALNOŚCI

Uczniowie z Rakowic posadzą Dęba Pamięci

sobota, 05 czerwca 2010, 09:26
Marcin Kaszuba

edytowano:
06 czerwca 2010, 10:26
Marcin Kaszuba
rakowice wielkie, lwówek śląski, szkoła, dąb pamięci, sadzenie,

W Zespole Szkół Ekonomiczno-Technicznych młodzież posadzi symbolicznego dęba, który upamiętni śmierć porucznika Łukasza Karockiego,  zamordowanego w Katyniu.

„Katyń…ocalić od zapomnienia” to ogólnopolska akcja, którą zapoczątkował Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Lech Kaczyński, który zginął 10 kwietnia w Smoleńsku. Akcja „Katyń…ocalić od zapomnienia” kontynuowana jest do dnia dzisiejszego i dopiero po katastrofie rządowego samolotu nabrała tak naprawdę rozgłosu.

Dąb Katyński zostanie także posadzony w Zespole Szkół Ekonomiczno-Technicznych w Rakowicach Wielkich koło Lwówka Śląskiego. Uroczystość sadzenia dębu ma upamiętnić tragiczną śmierć porucznika Łukasza Karockiego, który zamordowany został w Katyniu w 1940 roku przez radzieckie NKWD. Uroczystość zaplanowana została na 17 czerwca o godzinie 11 w rakowickiej szkole.

Dęby Katyńskie zostały już posadzone w takich krajach jak: USA, Rosja, Szwajcaria, Norwegia, Niemcy, Węgry, Litwa,Łotwa, Białoruś i Ukraina. Sadzą je uczniowie, samorządowcy, dziennikarze a nawet więźniowie.

KOMENTARZE

wolny (79.187.63.3)
piątek, 11 czerwca 2010, 13:28
Do: Haxi0r xD (83.14.231.88) proponuje ci postudiować trochę "Językoznaswto", otworzyć encyklopedię i zobaczyć hasło (jeśli potrafisz szukać): plotka, a jednocześnie trochę postudiuj "Prawo" i znajdź tam takie pojęcia jak: pomówienie, bezpodstawne oskarżenie i konsekwencje z tego wynikające..... a potem mów że ludzie mogą wypisywać co im się podoba. Oczywiście przekupka na targu też może gadac co jej sie podoba, dlatego jest na targu.
Edu (87.105.67.68)
środa, 09 czerwca 2010, 23:02
Do Gość (192.168.1.43): myślę, że nie ma co tu wyciągać "starych" pedagogów i wywoływać ich nazwiska do tablicy, bo popadniemy w paranoję i będziemy martwych wieszać do tej sprawy! Na ich temat, podobnie jak na każdego z nas, zdania są podzielone, jednak nie o nich tu jest tu mowa. Obawiam się też, że aby rozwiązać problemy polskich szkół będzie potrzebna interwencja siły wyższej, bo na ludzi, to chyba nie ma co liczyć!?
Haxi0r xD (83.14.231.88)
środa, 09 czerwca 2010, 08:25
Do wolny (79.187.63.3): przepraszam, że się wtrącam, ale gdzie tu widzisz jakieś głupoty, poza swoją wypowiedzią, i na co są ci potrzebne dowody? To co się dzieje w miejscach publicznych nie jest żadną tajemnicą (przekręty w naszym krajuxa teraz tylko ktoś to nagłośnił. Chyba można mieć tu tylko pretensje o istnienie tej www, na której można się czegoś dowiedzieć, czasami z pierwszej ręki, ale jak nie ta www to zawsze znalazłaby się jakaś inna.
Gość (192.168.1.43)
środa, 09 czerwca 2010, 06:54
....a za Kaczuby tego nie było...szkoła miała swą renomę, jakieś prawa tam panowały, zdawalność matur była niezła. Aż przyszła krasnoj armia i wypizdziła wszystkich z raja.... ;)
wolny (79.187.63.3)
wtorek, 08 czerwca 2010, 20:22
Szanowny Panie Rus Nie pisz głupot jeśli nie masz dowodów, w tym kraju to jest cały czas na topie, wypisywać byle co, oskarżać byle kogo, byle by zaistnieć, tak wogóle zastanawiam sie jakie ty masz wykształcenie, ponieważ twoje prymitywne oskarżenia stawiaja ciebie w rzędzie ........
obserwarot (78.8.61.39)
wtorek, 08 czerwca 2010, 14:01
bardzo dużo jest komentarzy na temat ZSET to świadczy o tym , że szkoła żyje . Bo cóż można pisać o ZSO i Z Lwówek Śl. jeżeli jest martwa , a czasy PROSPERITY się skończyły.
obserwator (78.8.61.39)
wtorek, 08 czerwca 2010, 12:46
Rus ty się uspokój i nie pisz głupot.
Rus (78.8.57.25)
wtorek, 08 czerwca 2010, 07:10
Do uczeń (78.9.28.84): to nie ma nic wspólnego z nienawiścią itp. Sądzę, że rodzice powinni mieć pełen obraz szkoły a nie tylko szkic. Ci ludzie, którzy tu piszą mają pewną wiedzę i się chcą nią z innymi podzielić. Nikt tu nie pisze, że zset to zła szkoła, ale tak jak przy temacie dotyczącym wicestarosty, wyszła sprawa/problemy zsoiz, tak przy temacie związanym z sadzeniem dębu, wyszły mankamenty zset. Mam prawo przypuszczać, że publiczne pranie brudów nikomu nie służy na szerszą skalę, jednak trzeba je wyprać.
uczeń (78.9.28.84)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 19:46
Zgadzam się z obserwatorem zawiść, zawiść i jeszcze raz zawiść, że szkoła tak dobrze prosperuje.
uczeń (78.9.28.84)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 19:45
Zgadzam się z obserwatorem zawiść, zawiść i jeszcze raz zawiść, że szkoła tak dobrze prosperuje.
Rus (78.8.231.123)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 18:44
Do absolwentka (83.12.255.162): nakłaniasz do łamania prawa i sugerujesz, że to jest dobre rozwiązanie?! SZOK! Pozwolę sobie coś zacytować z pewnej www: "Bronisław Komorowski podpisał nowelę tzw. ustawy antynikotynowej: Znowelizowana ustawa antynikotynowa wprowadza zakaz palenia w środkach transportu publicznego - taksówkach, samochodach służbowych oraz w publicznych miejscach przeznaczonych do wypoczynku i zabawy dzieci, i na przystankach komunikacji miejskiej. Zakazem palenia zostaną objęte także szkoły, zakłady opieki zdrowotnej i placówki oświaty." Odnosząc się do tego wszystkiego, to cóż, problem palenia istnieje w każdym miejscu pracy a tam gdzie szef jest palący, to za palenie się nie ściga a wręcz je promuje! Skoro jest palarnia to może by tak utworzyć pijanie, ćpalnie, burdel??? Zgodnie z przedstawioną wcześniej teorią: NIE BĘDĄ TEGO ROBIĆ CHOWAJĄC SIĘ PO KĄTACH!!!
kampania w zset (78.8.230.138)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 18:12
Kampania już trwa i to drzewko jest tego niezbitym dowodem. Termin jest jednoznaczny i zgadzam się, że jest to karygodne, aby w wolnej Polsce pod płaszczykiem lokalnego patriotyzmu gloryfikować kampanie wyborczą Jarosława Kaczyńskiego. Jak zmienią termin to setki czytających to ludzi może zmieni zdanie o funkcjonowaniu tej szkoły
RobinHood (62.87.164.102)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 11:58
Polecam lekturę: http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C4%85b_Pami%C4%99ci tylko data przedwyborcza naprawdę wszystkim się kojarzy z PiSem a co za tym idzie, cała "dębowa" akcja łączona jest przez wszystkich z upolitycznieniem szkoły a tego chyba byśmy nie chcieli?
Haxi0r xD (83.14.231.88)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 11:22
Do XXX (78.8.55.148): zdefiniuj normalność i normalnych - proszę.
obserwator (78.8.55.73)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 10:58
Proszę dajcie ludzie spokój . Taka szkoła jak ZSET Rakowice Wielkie to duma dla naszego Powiatu. A wy chyba z zawiści takie bzdury piszecie.
absolwentka (83.12.255.162)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 10:24
do Rus: uważam, że palarnia nie jest niczym złym. Lepiej żeby uczniowie palili w wyznaczonym miejscu, a nie chowali się po kątach..
absolwentka (83.12.255.162)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 10:06
do Rus: uważam, że palarnia nie jest niczym złym. Lepiej żeby uczniowie palili w wyznaczonym miejscu, a nie chowali się po kątach..
XXX (78.8.55.148)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 09:47
Ludzie co wy tu wypisujecie, masakra. W dzisiejszych czasach to do kazdej szkoły można wniesc bez problemy pistolet, więc się nie podniecajcie bo wam pióra zaraz na głowie staną. A jeśli chodzi o to drzewko to niech sobie sadzą nawet cały las was to powinno akurat najmniej obchodzić, wezcie sie lepiej do roboty a nie tylko ciągle na wszystko narzekacie. Teraz mamy otwarte granice jak wam się coś nie podoba to wyjeżdzać przynajmniej będzie mniej nieudaczników i placzków co tylko potrafią narzekać jak to zle w tym kraju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Pzdr dla wszystkich normalnych
uczeń (95.41.181.32)
poniedziałek, 07 czerwca 2010, 08:26
patriota mamy ochotę posadzić drzewko i to zrobimy a jak ci się coś nie podoba to nie wypisuj głupot i bujaj się od naszej szkoły
Rus (87.105.51.51)
niedziela, 06 czerwca 2010, 23:07
Aha, byłbym zapomniał, bo poza "legalną" palarnią w szkole dla uczniów może jeszcze trzeba by otworzyć sklep monopolowy oraz dopalacze? Wtedy zset miały okazję rozwinąć skrzydła w zwalczaniu innych nałogów niż narkomania? Mam prawo przypuszczać, że teczki uczniów gimnazjum nie są ściśle tajne. Tak trudno jest sprawdzić kogo się przyjmuje? Siabadabada! Wiadomo jest też policji kto jest karalny a kto nie. Jednak palarnia w szkole? Heh, ciekawe jakie przepisy na to im pozwalają? bona bank nie p.poż. i bhp. i ustawa o wychowaniu w trzeźwości!
Rus (87.105.51.51)
niedziela, 06 czerwca 2010, 22:35
Do Ex-uczeń (78.8.61.84): sprawa pistoletu na terenie zset swego czasu była dość głośna na mieście; podobno to nie był pojedynczy przypadek wniesienia broni na teren szkoły! Zset świetnie się reklamuje żeby przyciągnąć do siebie młodych, tylko się zastanawiam, czy do szkoły przyciągają reklamy zespołów promocyjnych, czy też koledzy, którzy piją, ćpają i bóg wie, co innego robią? Znam byłego ex-zset, który się przechwalał w zawodach, gdzie w czasie lekcji uczniowie się zwalniali, żeby wypalić skręta na schodach w szkole - może to tylko plotka, ale jak w każdej, zapewne jest ziarenko prawdy. Na mieście zset ma przydomek "Alcatraz", czyli szkoła bardzo rygorystyczna - kojarzona z ciężkim więzieniem. Znane są przypadki gdzie niektórym uczniom wmawiano wręcz problemy narkotykowe tylko po to, aby było kogo wozić na terapię do Monaru. Jak się okazuje, to w żadnej szkole nie jest tak kolorowo! Co do sprawy z drzewkiem, to trudno tego nie powiązać z aktualną kampanią prezydencką. Osobiście uważam, że można równie dobrze posadzić to drzewko na koniec lub początek roku szkolnego. Poza ww. sprawą mającą na celu niby szerzenie patriotyzmu, to w naszym kraju przejawia się bardzo dziwnie i dość kosztownie. Wydaje mi się, że już pora zaprzestać stawiać drogie pomniki itp. dla ludzi z przed dziesiątków i setek lat, bo MY POLACY, nie wiem dlaczego, ale ciągle żyjemy przeszłością, zamiast się skupić na teraźniejszości. Ciągle coś budujemy, stawiamy lub wznosimy, za cięzkie pieniądze, żeby sobie powspominać jak to nam było kiedyś dobrze lub kto nas skrzywdził. Gdyby te pieniądze przeznaczyć na szkoły, place zabaw i inne szczytne cele, to kto wie, może żyłoby się nam lepiej?!
p (87.207.30.237)
niedziela, 06 czerwca 2010, 16:51
Dęba można stanąć, posadzić można dąb...
Julka (78.8.58.164)
niedziela, 06 czerwca 2010, 16:08
Do niezorientowanego. Pisząc o wicince drzew miałam na myśli komentarze do tegoż artykułu. Tak się krytycznie rozpisali na temat tego jednego drzewka,że niewiadomo o co im chodzi.Jakby im przeszkadzało,że ktoś sadzi drzewa w jakimś szczytnym celu. Po za tym nie mam nic przeciwko by drogi były szersze i łatwo przejezdne,a o tym właśnie nikt nic nie pisze.A może warto by było "skrobnąć" o tym pare słów. Nie byłoby zbędnych pytań typu: po co?,dlaczego?,jak długo będzie utrudniony przejazd przez jadną z dróg itp,itd.
gość (79.186.20.179)
niedziela, 06 czerwca 2010, 15:19
Do Polaka : Tak jak o Katyń tak i teraz chodzi o prawdę. Jak pisałeś autorem akcji pt. Program upamiętnienia Ofiar tej Zbrodni KATYŃ... OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA był o. Józef Joniec SP, prezes Stowarzyszenia Parafiada, tymczasem autor artykułu pod którym się wpisujemy daje do zrozumienia, że L.Kaczyński, co jest oczywistą nieprawdą. O Katyniu pamiętamy wszyscy a Kaczyński był tylko jedną z 96 ofiar katastrofy lotniczej i taka jest prawda.
niezorientowany (78.8.42.72)
niedziela, 06 czerwca 2010, 11:52
Zorientowana, chyba taka do końca nie jesteś. Było niżej napisane, że drzewko można posadzić na rozpoczęcie roku szkolnego, a jak juz to też można było po wyborach na apelu z okazji zakończenia roku szkolnego. A o pijaństwie warto wspomnieć, bo to ważniejsze od kiczowatego drzewka, które z patriotyzmem nie ma nic wspólnego. Julka, co ma wycinka przerośnietych drzew we Lwówku celem poszerzenia drogi i ułatwienia przejazdu podczas Lata Agatowego i nie tylko. Do wszytskich fanów drzewka - dyrektor zatwierdza każdy program i kazda taka akcję, a czasami sam sugeruje, więc za to w głównej mierze odpowiada.
zorientowana (109.243.196.29)
niedziela, 06 czerwca 2010, 11:09
dodam także, że to nie dyrekcja była inicjatorem tylko jedna z Pań uczących historii. Trzeba było się przejść po korytarzach szkoły w dniach, gdy była tam piękna wystawa upamiętniająca wydarzenia katyńskie. Uważam, że najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nic o historii nie wiedzą, a ich największą rozrywką jest wysyłanie bzdurnych komentarzy o nieukach, pijakach, itp. Akcja ta ma na celu ukazanie nieświadomości młodzieży, która może choć w ten sposób zainteresuje się ważnymi wydarzeniami dla kraju. Jestem pewna, że nie ma to związku z polityką, bo nie wszyscy na każdym kroku starają się pokazać wyższość swoich poglądów politycznych
Gal38 (78.8.229.81)
sobota, 05 czerwca 2010, 23:31
Do autora Prezydent Kaczyński nie zginoł w Smoleńsku.
Polak (195.117.31.91)
sobota, 05 czerwca 2010, 22:21
do patrioty, Rusa, Gościa, Jana Ludzie o co Wam chodzi? Czy to źle, że szkoła np. ZSE-T w Rakowicach angażuje się w takie akcje, że uczy patrotyzmu i pamięci o Polakach, ktorzy walczyli i ginęli za Polskę np. w Katyniu. Ta akcja pt. Program upamiętnienia Ofiar tej Zbrodni KATYŃ... OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA trwa od 2008 roku (patrz strona http://www.katyn-pamietam.pl/program.html). Jej autorem był o. Józef Joniec SP, prezes Stowarzyszenia Parafiada, który zginął w katastrofie lotniczej w Smoleńsku. Dlaczego w Polsce niektórzy uważają takie działania za politykę. A zwłaszcza odzywają się najabardziej Ci co są zwolennikami PO. Na koniec cytat z trylogii Kargula i Pawlaka chyba 'Kochaj albo żyć" - mówi Pawlak "Kargul ty taki durny, że tylko Ciebie w telewizji pokazywać" - chyba niestety odnosię choć trochę do tych którzy napisali te wcześniejsze komentarze.
Ex-uczeń (78.8.61.84)
sobota, 05 czerwca 2010, 21:35
Gdyby kilkuset uczniów tej szkoły nie miało 18 lat i więcej to pewnie skończyło by się na tablicy pamiątkowej albo obrazku na ścianie. Ale tak zawsze można liczyć na głosy młodych ludzi, którzy jeszcze sami nie wiedzą na kogo głosować. Polecam dyrektorowi lepiej zając się sprawami wychowawczymi, np. dlaczego jeden uczeń długo przynosił prawdziwy pistolet do szkoły i bawił się nim na lekcji, a ponadto nadmierne pijaństwo w Internacie i narkotyki. Spływy kajakowe to nie wszystko.
Julka (78.8.58.164)
sobota, 05 czerwca 2010, 21:12
Ale sie rospisaliście....!!! A złość z was wychodzi,że szok!!! Po co te słowa? Młodzież chce dąbka,niech sadzą.Chcą uczcić czyjąś pamięć,niech czczą. To tylko drzewo,na którym będzie wisiała jakaś tabliczka i tyle. I niech sie nazywa jak chce; Dąb Bartek,czy Lech,czy też Wojciech lub Aleksander. Młodzież i tak zapomni o tym jak skończy szkołę. Robicie wielkie halooo za to drzewo... i po co??? Jak wycięli znaczną ilość drzew we Lwówku to nikt nic nie pisał ani słowa,a tu za jedno posadzone drzewko takie zainteresowanie. No,no. P.S. do Jna....w tej szkole młodzież już dawno się wzięła do nauki,bo tam nie ma miejsca dla nieuków.Jakbyś nie wiedział to jedna z najlepszych szkół :-)
Rus (62.87.167.73)
sobota, 05 czerwca 2010, 18:33
W temacie jest: "Uczniowie z Rakowic posadzą Dęba Pamięci". Nie wiedziałem, że uczniowie tamtejszej szkoły mogą się wykazywać w ogóle jakąś inicjatywą. Zwykle za nich robi to wicek ;/
Rus (62.87.167.73)
sobota, 05 czerwca 2010, 18:32
Przypuszczalnie to nie jest wina grona a raczej jest to jakaś odgórna inicjatywa.
Jan (83.15.209.18)
sobota, 05 czerwca 2010, 13:49
Niech się lepiej wezmą do nauki, dobrymi ocenami niech uczczą pamięć ofiar z Katynia. A swoją drogą współczuje uczniom takiego grona pedagogicznego
Gość (195.117.31.2)
sobota, 05 czerwca 2010, 13:35
Jest DĄB BARTEK, to teraz będzie DĄB LECH? Masakra... "LECH", to chyba już zarezerwowana nazwa :)))) Głupi pomysł. Każdy może posadzic drzewo, krzaczek, itd. we własnej "intencji" a nie robic dszopki!
Rus (78.8.230.174)
sobota, 05 czerwca 2010, 11:51
Mam tylko nadzieję, że nikt inny z takim czymś podobnym się nie wygłupi? :( żenada
Rus (78.8.230.174)
sobota, 05 czerwca 2010, 11:46
Z całym szacunkiem dla zmarłych w Katyniu i nie tylko oraz dla ofiar tragedii smoleńskiej, ale nikt nie powiedział, że pomysł ś.p. L.K. to dobry pomysł, tym bardziej, że po katastrofie samolotu cały świat się dowiedział o Katyniu, ale kolejne pomniki pamięci ofiar, wg mnie, niczego dobrego nie wnoszą. O historii należy pisać, uczyć itp. Skoro p. starosta jest pisowcem, to może niech wyburzy np. ratusz i zasadzi tam dęby dla wszystkich ofiar, żeby tylko J.K. wygrał wybory?!
patriota (78.8.55.4)
sobota, 05 czerwca 2010, 11:04
Masakra, z symbolu pamięci zrobiła się polityka od której szkoła powinna być wolna! Wystarczyło posadzic symboliczne drzewko we wrzesniu na apelu rozpoczynającym rok szkolnym. Nie, dyrektor Czyczerski podjął decyzję o posadzeniu 17 wrzesnia na 3 dni przed wyborami!!! W spotach reklamowych dokładnie widać, że to dąb i sadzenie dęba to główny motyw kampanii wyborczej Jarosława Kaczyńskiego. Tak o to porucznik Łukasz Karocki stał się materiałem wyborczym politycznej agitacji. OBRZYDLIWE!!!
Komentarz:
  Pozostało znaków
   
 

NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE

NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE

MENU

BAZA FIRM

OGŁOSZENIA

POLECAMY

telewizja łużyce, łużyce
dolnoślązacy, dolny śląsk, lato agat
Wleń
nowiny jeleniogórskie, nj24
lubań
jelonka
gryfów, gryfów śląski, portal gryfow
Urząd Miasta i Gminy Lwówek Śląski
wałbrzych, wałbrzych,info,
Bolesławiec, bolesławiec.net,

KURSY WALUT

Waluta Kupno Sprzedaż
1 EUR 4,0524 4,1342
1 USD 3,3396 3,4070
1 CAD 3,2459 3,3115
1 AUD 2,8352 2,8924
1 GBP 4,8956 4,9946
1 CHF 2,9271 2,9863
1 CZK 0,1569 0,1601
100 HUF 1,4537 1,4831

APTEKI W MIEŚCIE

"Apteka Ław Chlebowych"
ul. Wolności 21
tel. 075-782-22-02
"Apteka w Rynku"
ul. Wolności 19
tel. 075-647-85-84
"Pod białym Krukiem"
Słowackiego 1
tel./fax 075/643 68 67

OSTATNIE KOMENTARZE

Do: Haxi0r xD (83.14.231.88) proponuje ci postudiować trochę "Językoznaswto"... (wolny)

Buduje sie w całej Polsce. To znaczy że tak ma być? Czy raczej chodzi o zbici... (Gość)

Ze swoimi kwalifikacjami, to może on jedynie kontrolować bilety w autobusach M... (Kanarem go zrobić)

LKS!!!!!!!!!!!!! (Lwówczanin)

A jakie pojęcie o pracy ma ten pampers czyt.zięć pana starosty.ha,ha,ha bezcz... (Józio)

POGODA

W godzinach: 08-14
Temperatura: 18 °C
Ciśnienie: 0 hPa powiat
Wiatr: 7 km/h lwowecki
Śnieg: 0.0 mm
Deszcz: 0.0 mm
lwowekslaski

W godzinach: 01-07
Temperatura: 9 °C
Ciśnienie: 1 hPa powiat
Wiatr: 20 km/h lwowecki
Śnieg: 0.0 mm
Deszcz: 0.0 mm
lwowekslaski

Dziś | Jutro | Pojutrze

TEMAT TYGODNIA

Lwówecki Festiwal Smaków i tradycji Regionalnych, lwówek śląski, browar lwówek śląski, piwo, marek jakubiak, browar

Lwówecki Festiwal Smaków i tradycji Regionalnych ZAPRASZAMY VIDEO

czwartek, 14:32
Marcin Kaszuba

Ponad 20 regionalnych browarów z Polski, Czech i Niemiec przejdzie w piątek do Lwówka Śląskiego, aby promować regionalne trunki. Lwówecki Festiwal Smaków i Tradycji Regionalnych połączony będzie z biesiadą piwną i pokazami sposobów na domowe warzenie piwa. Zapraszamy w już w piątek o godzinie 18 na stadion miejski w Lwówku Śląskim. Impreza potrwa do soboty włącznie...

TURYSTYKA I REGION WCZORAJ

zabytki lwówka śląskiego, zabytki, historia lwówka śląskiego, browar w wlówku śląskim, baszta bolesławiecka, baszta lubańska, zabytek, kościół, lwówek śląski

Fortyfikacje miejskie

niedziela, 18:11
Marcin Kaszuba

Należą do najciekawszych tego typu na Dolnym Śląsku. Tworzą wyjątkowo bogate założenie o dwóch obwodach obronnych. Zachowały się stosunkowo dobrze i dają przegląd urządzeń warownych z różnych okresów ich rozwoju. Starszy, wewnętrzny pierścień obwarowań zachował mury z niewielkimi szczerbami, jeśli nie liczyć znacznych wyburzeń odcinka północno-wschodniego. Z trzech poprzednio istniejących, zachowały się tylko dwa długie odcinki...

KRONIKA POLICYJNA

policja, lwówek śląski, policja, marek madeksza, powiat lwówecki, wleń, gryfów śląski,

"Nie masz prawka - nie jedź"

niedziela, 10:56
Marcin Kaszuba

14 maja 2010 roku w godzinach porannych policjanci Ogniwa Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Lwówku Śląskim wspólnie z dzielnicowymi i policjantami prewencji na terenie całego powiatu lwóweckiego i Lwówka Śląskiego przeprowadzą działania prewencyjne pod kryptonimem „Nie masz prawka – nie jedź”....

PRAWNIK RADZI

dziecko, porady prawne, prawnik radzi, porada,

Komu przysługuje opieka nad dzieckiem?

niedziela, 18:17
Marcin Kaszuba

W sprawie mojego brata toczy się postępowanie o pozbawienie władzy rodzicielskiej nad jego dzieckiem. Żona brata jest poważnie chora i w związku z tym często przebywa w szpitalu. W razie pozbawienia władzy sąd zobowiązany będzie do ustanowienia opieki. Czy jako ciotka mogę zostać opiekunem dziecka? Nigdy nie miałam własnych dzieci, nie mam także doświadczenia pedagogicznego. Czy to będzie przeszkodą....

FOTOGRAFIA

NEWSLETTER

Jeśli chcesz otrzymywać elektroniczne biuletyny
naszego serwisu - podaj nam swój adres e-mail:
Projekt i wykonanie: Unique Design